Meditation


Meditation


I en hektisk tidsalder

Væk din indre balance, ro og livsglæde

 

Lev livet med større opmærksomhed og nærvær

 

Regelmæssig meditation modvirker stress, styrker immunforsvaret, giver glæde, energi og overskud, og stimulerer produktionen af helbredende, beroligende og foryngende stoffer.

 

Den nyeste hjerneforskning (på buddhistiske munke) viser, at meditation ændrer på hjernens strukturer og neuroner, så du bliver mere lykkelig og mere empatisk.

 

Regelmæssig meditation kan hjælpe dig til at slippe bekymrende tanker og til at få kontakt med dit sande selv og din kreativitet - og giver dig øget energi, fysisk og psykisk velvære og selvindsigt.

 

Meditation gør dig afslappet, rolig, nærværende og fyldt med gode følelser og nænsomhed og omsorg over for dig selv. 

 

Meditation er et universelt fænomen – og har været kendt og brugt i umindelige tider på tværs af kontinenter og kulturer – og knytter sig ikke til nogen religion.

 

Der findes mange forskellige metoder og teknikker, der alle har til formål at bringe overfladesindet (den mentale støj) til ro, for at finde ind til dit iboende center af kreativ stilhed og begynde at leve indefra.

I store træk har de forskellige meditationsformer allesammen samme effekt på sindet og hjernen.

 

Fælles for de forskellige teknikker er, at man lader tanker, følelser og fornemmelser passere ved at holde fokus på f.eks. åndedræt, kroppen eller mantra.

 

Du kan begynde at meditere ved at melde dig til et kursus, købe en cd med en guided meditation eller forsøge dig på egen hånd ved at slappe af, fokusere indad og lade tankerne fare uden at opholde dig ved nogen af dem.

 

Meditation er en vej ind i at opnå et mere mindfuldt liv - man kan derfor sige, at når vi mediterer, så øver vi os i, at nå ind til vores kerne.

 

Meditation med fokus på kroppen – også kaldet en kropsscanning – er en god meditation, når du ønsker at starte med at mediterer.

Her lader du din opmærksomhed føre stille og roligt gennem kroppens dele, f.eks. fra fødderne og op ad benene og videre.

Det er en god og forholdsvis enkel meditation at praktisere, og også den har målbar effekt på sindet og hjernens centre for stress.

 

Det lyder forholdsvist banalt, men blot 10 - 12 minutters daglig meditation med fokus på kroppen og åndedrættet har meget stor og målbar effekt på mennesker med stresssymptomer.

 

Jeg afholder ind imellem meditationskurser og meditationsarrangementer, hvor jeg præsenterer forskellige meditationsteknikker i teori og praksis. Kontakt mig hvis du vil høre nærmere angående pris og muligheder. 

 

Lyt til min 10 minutters guidet kropscanning!

 

 

 

10 minutters guidet meditation til dig


Jeg har lavet denne meditation, som du kan lytte til, lige når det passer dig!

 

Kropsscanning er den mest enkle meditation og derfor god at starte med.

 

Den bringer opmærksomheden fra sindets tanker og følelser - mod krop og sanser.

 

Det er en enkel øvelse, men ikke desto mindre effektiv.

 

Inden påbegyndelse af meditationen er det en god ide at:

 

Indstille dig på, at du nu skal være stille med dig selv i 10 minutter.

Sæt eller læg dig et sted, hvor du er uforstyrret, i fred og ro.

Tag 3 dybe vejrtrækninger.

 

Tryk på billedet ovenfor og påbegynd meditationen.

 

 

God rejse ind til dig selv!


Mindfulness

 

Kurser, workshops og Retreats

KONTAKT for en uforpligtende snak på telefon

20 11 77 56 eller send mig en mail


Tidsbestilling

Ring til mig, hvis du har spørgsmål  eller vil bestille en tid.

Læg en besked, hvis jeg er optaget, så ringer jeg tilbage.

Du kan også sende en SMS eller e-mail.

Med en tilmelding til nyhedsbrev, modtager du sidste nyt.

Du kan til en hver tid framelde nyhedsmail.

Kontakt

Jette Axelsen

E-mail psykoterapi@jaliv.dk

Mobil 20 11 77 56

 

Vigtige Adresser:

ToBeMoved

Engholmvej 19

3100 Hornbæk

 

TobeMoved

Kbh Terapeuterne

Holbergsgade 26, 1.tv

1057 København K